Posiadanie rzetelnej, dogłębnej informacji dotyczącej rynku jest dzisiaj niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej. Prowadzenie kampanii sprzedażowych, reklamowych czy wyborczych opiera się na analizie potrzeb, zachowań jak i życia codziennego określonych konkretnych grup społecznych. To, jak działają instytucje jest możliwe do ustalenia po zgromadzeniu pewnej ilości opinii.
CATI jest jedną z technik badawczych, w której podczas rozmowy telefonicznej ankieter przeprowadza wywiad z respondentem bez osobistego spotkania z nim, a przy pomocy kontaktu telefonicznego. Wywiady te wspomagane są komputerowo. Ankieter, używając telefonu, zadaje widoczne na ekranie pytania kwestionariusza wywiadu i za pomocą myszki lub klawiatury zapisują odpowiedzi, które automatycznie wprowadzane są do pamięci komputera.
CAWI to kwestionariusz internetowy, wywiad przez Internet, prowadzony za pomocą udostępnianego respondentom kwestionariusza. Pytania ankietowe przekazywane są za pośrednictwem Internetu. Ankiety mogą być adresowane do wybranych klientów sklepów internetowych lub internautów odwiedzających portale tematyczne. Zaletą tego typu rozwiązań jest ograniczenie czasu i kosztów przygotowania badania a nawet jego realizacji i przygotowania danych do analizy.
Łatwiejsza zdaje się być kwestia zarządzania tego typu projektem, ponieważ istnieje możliwość obserwacji przebiegu badania i brania w nim udziału z każdego miejsca. Plusem jest niewątpliwie poczucie anonimowości uczestników, którzy mogą wypowiedzieć się w kwestiach czasem drażliwych lub wstydliwych.
Firma i-Pi Sp. z o.o. stworzyła w kooperacji z Imas International, jedną z największych firm badawczych w Polsce, własny program komputerowy CATI – Support, który usprawnia przeprowadzenie badań ankietowych.
CATI – Support to program wykorzystywany z powodzeniem w wielu firmach badawczych jak i w środowisku edukacyjnym. Zapewnia on najwyższy poziom bezpieczeństwa, jest stosowany w badaniach B2B oraz B2C. Jest niezawodny i wygodny w użyciu a także konkurencyjny.